Wodna odyseja – część6

Dzień 6, Gorzów Wlk. – Gryfino 160 km Kolejny dzień naszej żeglugi po rzekach Polski rozpoczynamy bardzo wcześnie, Edward – członek naszej załogi „zwala” nas z łóżek już o godzinie 6:00, dla nas to jeszcze północ. Pomimo przyjaznego portu wyruszamy w kolejny etap, mamy świadomość, że dzisiaj przed nami do pokonania bardzo duży dystans. Planujemy dopłynąć do Gryfina pokonując 160 km drogi wodnej. Ponieważ jesteśmy

Wodna odyseja – część5

5 Dzień. Wronki – Gorzów Wlk. Nocowanie na wartko płynącej Warcie odbyło się bez niespodzianek, choć byliśmy tylko przymocowani do wątpliwych kołków wbitych w nabrzeże przy slipie skromnej przystani we Wronkach, pomogła nam kotwica zamontowana na rufie naszego domu na wodzie. W pierwszym dniu rejsu założyliśmy pokonywanie ok. 50 – 60 km dziennie ale rejs przebiegał niespodziewanie sprawnie, szybko i bez większych problemów. Postanowiliśmy podnieść

Wodna odyseja – część4

Poznań – Wronki 63 km drogi wodnej Udało nam się spędzić noc w Poznańskim Starym Porcie, który niby zdobył „Nagrodę Przyjaznego Brzegu”, taka rekomendacja była dla nas wskazówką, że miejsce to pozwoli bezpiecznie zacumować i sprawnie uzupełnić zapasy paliwa. Niestety na miejscu okazało się, że przystani nie ma. Tak, właśnie – NIE MA! Największy na szlaku Warty basen portowy stoi pusty, miejsce sprawia wrażeniePorzuconego. Ze

Wodna odyseja – część3

Śrem – Poznań 48 kmZa oknem jeszcze szaro i buro, ekipa remontowa wyjechała katamaran już w pełni gotowy do dalszej drogi, płyniemy w kierunku Poznania. Będziemy dalej podziwiać urzekające widoki i budzącą się do życia przyrodę. Już w trzecim dniu rejsu stwierdziliśmy, że Polska z pokładu jachtu zwłaszcza płynącego po Warcie to prawdziwa gratka – zachwycająca i wspaniała. W okresie wczesnej wiosny rejs ma specyficzny

Wodna odyseja – część2

Pyzdry – Śrem g. 08:00 – 13:30 60 kmPo śniadaniu wypływamy z Pyzdr, przepływamy przez Żerkowsko-Czeszewski Park Krajobrazowy w Kotlinie Śremskiej. Większa część obszaru położonego na południe od doliny rzecznej to pola i łąki z licznymi wsiami i osadami ludzkimi. Po drodze mijamy pięknie położone domy i zagrody na rzekę Wartę, promy i mosty w poprzek rzeki nieliczne małe miejsca postojowe ale nie przystosowane do

Wodna odyseja – część1

Czekamy i odliczamy – do lata i wakacji jeszcze daleko. Ale znamy sposób, by tak trochę przyspieszyć czas i już teraz powitać sezon 2021. Choć za oknem tej wiosny bywa różnie i od wielu miesięcy towarzyszą nam liczne niepokoje oraz stres związany z pandemią my rozpoczynamy rejs z Konina do Świnoujścia.W klimacie wczesnej wiosny ekipa miłośników wypoczynku na wodzie gotowa do rejsu, dowodzona przez wieloletniego